دانش‌بنیان| ارتقای آگاهی کودکان با کمک هوش مصنوعی

دانش‌بنیان| ارتقای آگاهی کودکان با کمک هوش مصنوعی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 78435
هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های هوشمند به خدمت ایجاد فرصتی سرگرمی‌های سودمند برای کودکان آمده و موجب پیدایش اپلیکیشن‌ها و تارنماهایی در موضوعات و حوزه‌های مختلف شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اپلیکیشنها و برنامههای تحتوب بسیاری در حوزه کودکان تولید شده اما یکی از این اپلیکیشنها، از ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و حتی خارجی برخوردار است. با استفاده از این نرم افزار و با تکیه به فناوری‌های هوشمند، کودکان به فهم و تجربه تازه‌ای از کتاب‌خوانی می‌رسند.

 

ترویج سبک جدید آگاهی

علیرضا اسماعیلی مدیرعامل شرکت رویای سبز نرم افزارهای آینده با اشاره به تولید محتوای هوشمند در حوزه کودک عنوان کرد: این محتوا به صورت هوشمند برای دو بستر وبسایت ارائه می‌شود و کودکان را در استفاده از محتوای اختصاصی و فهم فرهنگ کتابخوانی یاری می‌کند.

حتی کودکانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند، می‌توانند با استفاده از محتوای صوتی و تصویری ارائه شده در این بسترها، آگاهی لازم را پیدا کنند این فناوری با هدف ترویج کتابخوانی توسعه یافته و تا کنون نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

یکی از مزایای این اپلیکیشن  را می‌توان رابط کاربری هوشمند و تعاملی آن دانست. روایت‌ها به شکلی کارآمد و متناسب با نیاز مخاطبان اقشار مختلف تولید شده است.

این موارد سبب شده تا این محصول دانشبنیان، در شکل اپلیکیشن، نمونه مشابه داخلی و خارجی نداشته باشد. ساختار اپلیکیشن به گونهای است که کودک میتواند محتوای دلخواه را انتخاب کرده و از این طریق سطح آگاهی خود را افزایش دهد.

 

ایجاد اشتغال در کنار فرهنگ‌سازی

اسماعیلی با بیان این‌که شرکت، زمینههای اشتغال 15 نیروی تماموقت و 5 نیروی نیمهوقت را فراهم آورده، گفت : حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری به ارتقای خدمات قابل ارائه در بخش آموزشی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها کمک کرده است.

 

 

#11

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناوری سامانه‌های هوشمند در توانبخشی مبتلایان
فناوری سامانه‌های هوشمند در توانبخشی مبتلایان "اتیسم" در کشور به کار گرفته شد
97/03/12 - 10:18
هفته‌ای برای آگاهی از مغز
هفته‌ای برای آگاهی از مغز
96/11/17 - 12:07
یک هفته آگاهانه برای حفظ و ارتقای سلامت مغز
یک هفته آگاهانه برای حفظ و ارتقای سلامت مغز
94/12/12 - 13:12
بیشتر بخوانیم